vrijdag 7 september 2012

Argwanende baarzen

Mijn laatste 2 zeebaars sessies werd ik geconfronteerd met zeer argwanende baarzen, iedere keer even aan de plug 'plukken', of een voorzichtige aanbeet en even kort door de slip, en weer los. Als je dat een keertje of 4 achter elkaar gebeurd, dan controleer je nogmaals de dreggen, maar daar was niets mis mee, vervolgens wissel je een paar keer van plug, maar het leek allemaal niets uit te halen; slechts voorzichtige aanbeten en lossers. Er stond een nogal ongunstige wind, dus ik stond te gooien met pluggen die hier geen moeite mee hebben, zoals de Duo Tide Minnow en IMA Keep.


Toen de wind iets af nam een Vision 110 aan de speld gedaan, en dit leek te helpen, vrij snel beet en dit keer geen losser, maar een mooie zware baars van voor in de 50cm die even later aan de kant lag. Toch daarna weer een paar keer dat slechts aan de plug werd 'geplukt', maar er werden ook zeebaarzen geland. De Megabass Vision 110 dat is en blijft toch een fantastisch plugje met een zeer attractieve actie. Enige nadeel is dat de plug met wat ongunstige wind nou niet echt uitblinkt in werpafstand. 


Op deze 2 avonden meer voorzichtige aanbeten gehad dan baarzen gevangen, maar dat mag de pret niet drukken, ik heb met volle teugen staan genieten van volop leven in de brouwerij, en als er dan nog een paar baarzen geland kunnen worden, die overigens weer rondzwemmen, dan is het wat mij betreft perfect.