zondag 4 juni 2017

Eerste strand sessie

Vandaag voor de eerste keer dit seizoen vanaf het strand een poging gewaagd. Met een lekker briesje uit het Westen in mijn gezicht een uurtje staan gooien, waarbij shads en ondiep duikende pluggen elkaar afwisselden. Na een anderhalf uur echter nog geen beet gehad en eigenlijk had ik er niet zoveel vertrouwen meer in. Inmiddels was ik gaan vissen met oppervlakte pluggen, maar ook dat haalde niet veel uit. Hmm, nog een half uurtje en dan ga ik de koffie opzoeken dacht ik, en toen dan toch een kolk achter de plug. Mooi, 'hopelijk toch niet voor niks gekomen', een paar worpen later 'bingo', en de eerste vis kon worden geland. 


Hierna volgden een leuke 20 minuten, met diverse kolken achter de plug, dito aanbeten, een aantal gevangen vissen maar ook enkele missers. Vijf zeebaarzen gevangen, de grootste was krap 50cm, de anderen veertigers, en allemaal aan de oppervlakte, wat het uiteraard super leuk maakte.


Soms vraag ik mezelf wel eens af waarom ik überhaupt nog shads en dergelijke in mijn tas stop, als het even kan grijp ik toch naar mijn oppervlakte pluggen. Maar goed, er zijn nu eenmaal omstandigheden dat vissen aan de oppervlakte lastig of zelfs nauwelijks mogelijk is, En die omstandigheden zijn niet altijd direct voorspelbaar, zeker niet aan het strand, dus toch maar wat variatie in mijn tas. Enfin, vandaag was dat laatste half uurtje zonder meer leuke visserij,