zondag 8 april 2012

Grotere pluggen

Het overgrote deel van de pluggen waar ik mee vis, zijn pluggen tot zo'n 12 a 13 cm. Grotere pluggen zijn echter zeer populair, met name in Engeland en Zuid-Europa. Onlangs heb ik ook wat grotere pluggen aangeschaft, die naar ik hoop, met name in het naseizoen effectief zijn.


Op de foto van links naar rechts; de grootste van het stel, Ima x Duo Nabarone 150F (150mm, 23gr, duikdiepte 50-150 cm), in het midden een Daiwa Saltiga Minnow 1141F (141 mm, 20gr, duipdiepte ~60cm) en als laatste de Megabass X-140SW (144 mm, 19,5 gr, duikdiepe 30-60cm).

Deze pluggen zijn lang en slank, en voor mijn doen dus wat groter dan waar ik normaal mee vis, maar alles is reatief. Zo heeft Duo in haar assortiment pluggen tot wel 20cm lang (Duo Tide Minnow Slim 200), dus ja, wat heet groot.

Om een of andere reden ben ik met name erg gecharmeerd van de X-140, wellicht omdat ik met zijn kleinere broertje (X-120) ieder jaar wel een paar mooie baarzen weet te vangen, maar verder is dat eigenlijk nergens op gebaseerd. Ik ga deze pluggen in ieder geval regelmatig eens inzetten.