donderdag 26 juni 2014

Mooie visserij


Na een paar visloze sessies, deze week er weer maar eens op uitgetrokken. De lastige Noordenwind was gelukkig enigszins geluwd, en er liep een mooie stroming met een lichte golfslag op het Oosterschelde water. Het zag er allemaal prima uit, en vol goede moed wandelde ik naar mijn stek. En wat denk je, de eerste de beste worp raak, een baars die vol op de Dog-X klapte. Een mooie vis die net de 50cm aantikte kon even later op de foto. 


De tweede en derde worp eveneens raak, twee scholenbaarsjes, maar goed, baars is baars. Wat een begin!, maar hierna bleef het zeker een half uur stil; ik dacht eigenlijk al "dat was het dan", en dat ik wellicht toch wat te laat op mijn stek was aangekomen. Maar even later toch weer een kolk achter de plug, even niks, en 'hangen'. Er volgden een paar mooie baarzen, zo tussen de 45 en 50cm. 


Op een gegeven moment kreeg ik geen beet meer. Het waterpeil was inmiddels flink gezakt en ook de wind was weer aangetrokken. De Dog-X gewisseld met een Ima Skimmer zodat ik wat verder weg kon vissen. De Dog-X gooit op zich prima, zeker voor zo'n klein licht plugje, maar kan bij lange na niet tippen aan de afstanden die met de Skimmer te halen zijn. Die plug gooit werkelijk als een speer, ook met de wind op kop of schuin op de kant; dat scheelt zo maar een metertje of 20. 



Het bleek een juiste keuze, de tweede worp raak, en een kwartiertje later kon de laatste baars van de avond worden geland. Weer volop genoten van een meer dan leuke zeebaars sessie; met oppervlakte pluggen de zeebaars belagen is en en blijft een mooie visserij. De baarzen zwemmen weer vrolijk rond.