zondag 31 augustus 2014

Tussen de buien

Het weer was de afgelopen weken nou niet echt uitnodigend om te gaan vissen. Tenminste, niet op de dagen dat ik tijd had. Er waren wel een paar drogere dagen met wat minder wind, maar iedere keer als ik van plan was om er op uit te trekken, dan was het bar en boos. Nou goed, toch nog een keertje kunnen vissen deze week, voor de zekerheid mijn regenpak aangetrokken, maar hoera, geen druppel regen gehad. De wind was ook wat minder, dus al met al viel dat niet tegen. 


De visserij zelf dan, gevist met een Patchinko 100, en al snel wat kolken en gespetter achter de plug, maar het begon met een 3-tal missers achter elkaar. Even later dan toch raak, en een baars van 50cm kon op de foto. Het bleek gelijk de grootste van de dag te zijn, want de baarzen die volgden waren allemaal van zo'n beetje dezelfde grootte van net geen 40cm. Maar goed, dat mag de pret niet drukken, ook kleinere baarzen die zich op de plug storten bieden een mooi visueel spektakel, en zijn meer dan welkom. Na een half uur was het gedaan en kreeg ik geen beet meer. 


In de verte kwam een bui opzetten en ik besloot maar om terug naar de auto te gaan. En toen ik goed en wel weer op weg naar huis was, kwam de regen weer met bakken uit de lucht. Maar goed, dat deerde me niet meer; toch nog een leuke sessie gehad tussen de buien door.