zondag 17 juli 2016

Niks verwacht

Dit weekend slechts een mogelijkheid om te gaan zeebaarzen; en hoewel het getijde niet ideaal was voor de avond of vroege ochtend, toch maar gegaan. Die ene mogelijkheid was voor mij in de vroege uurtjes van zaterdagochtend. Zoals gezegd, niet ideaal; typische getijde stekken die bij laag water droog vallen waren uiteraard geen optie, maar, in de Oosterschelde is er ook rondom het lage water altijd wel een stekje te vinden om een poging te wagen. Ik had wel mijn verwachtingen bijgesteld, en gerekend op een 'blank', of maximaal een mini-baarsje. Na ruim een uur staan gooien met allerhande pluggen leek mijn verwachting uit te gaan komen; nog geen enkele aanbeet en de getijde stroming was al duidelijk aan het afnemen, En dan toch, in een keer een aanval op de plug en 'hangen'. Een zeebaars had zich vergrepen aan de Ima Skimmer en wist zowaar de molen slip een paar keer zijn werk te laten doen. Even later lag er een mooi dikke baars van krap 50cm voor mijn voeten. 



Hè dat was lekker, binnen 10  minuten volgden nog 2 baarzen op de Super Spook Jr., wel kleiner van stuk, zo tussen de 40 en 45cm, maar, als je op niks rekent dan is dat eveneens hartstikke mooi. Nog een half uur staan gooien, maar geen aanbeet meer gehad. De stroming was er inmiddels helemaal uit, dus er maar mee gestopt en naar huis gereden. Niks verwacht, maar toch een leuke sessie.