vrijdag 5 oktober 2012

Wind, regen, zeebaars

Een harde Westenwind recht op kop, de regen die in je gezicht slaat, woeste golven op het water; ik lijk wel gek dacht ik toen ik bij mijn stek aankwam. Ik stond werkelijk even te twijfelen of ik niet beter terug zou keren, maar goed, als je er toch bent dan doe je dat natuurlijk niet. En zowaar, na een kwartiertje werd het droog en ook de wind nam iets af. Alleen de baarzen lieten het afweten, dacht ik; op het moment dat ik dacht 'dit wordt niks vanavond' kwam die beuk op mijn spinhengel. Hard door de slip; dat moest een mooie sterke baars zijn, wat inderdaad zo was, want na een mooie dril lag een zeebaars van exact 60cm te poseren voor de foto. Mijn eerste oktober baars was een feit. 



Er volgden er nog 3, die tussen de 45 en 50cm maten, en er werd er nog een gemist. Ondanks het onstuimige herfstweer was ik blij dat ik toch naar de Oosterschelde ben gereden. De baarzen kwamen op een Ima Sasuke 140.